Download Lagu Mp3 Gratis



Download Lagu Mp3 Gratis


Lagu Mp3
Ku Tak Mengeloh Lil O Ft Ziel
Lagu Ku Tak Mengeloh Lil O Ft Ziel Mp3

Nama:Ku Tak Mengeloh Lil O Ft Ziel
Durasi:4:05
Diupdate:26 August 2016 (3 years ago)
Disukai:160 Orang
Dilihat:oleh 35,546 orang
Sumber:Youtube




Lyric Lagu:


Buku lirik berdebu,mata pensil pun tumpol
Berat beban (kupikol kupaksa tuk terus merangkol)
Tersimpul tersampul terpukol,
(anak gundol sekecil tu pon), mesti genggam cangkol

Tiada waktu maen, tiada sempat bergurau
Tak pernah mengeloh,walau pon hidupnya kacau
Meski kekurangan habis magrib baca qur'an
(simpan wang diket) (khatam ni bawak pulot) buat teman.)

Dari kampong stop angkutan umom laju ke kota
Sampek sana mesti jalan tapak tempat sodara)
Hela napas sejenak, minum air putih ahhh
Ganti baju kerja dorsmir dapat diket upah

Jidat penuh keringat,mukak dah kuning pucat
Air mata mamak nya selalu dia yang lap
Bapak dah lama wafat,cuma da satu wasiat
Jaga mamak ya nak kuuuuuu iman haros selamat
Reef
Ku tlah jauh melangkah.
Hingga sakit takan kurasa
Slama raga bernyawa,
Kuharap tiada air mata

Ku tlah jauh melangkah.
Dan kuharap tiada lagi air mata.
Vers 2
Awak tak mau lihat mamak nangis kata nya
Mata berkaca, kalau kedip tumpah air nya
Awak sayang mamak meski pun jadi budak
Cukop buat beras, untok itek kasi dedak.

Tu bukan putih bedak,itu pucat saket
Kalau betis mamak kebas awak cepat pijet
Jangan dengar cakap orang untok awak ya mak.
Jangan mamak sedih nanti dada awak sesak

Awak nabung untok belik sepasang domba
(kalau da mudah rezeki kita belik lembu tu pun juga)
Mamak masak teri sambal pun rasa rendang
Lusa awak melaot bawak pulang kerang dan udang

Vers 3
Mulot buat lawak tangan kupas kelapak.
Mamak pun cerita tentang almarhum bapak
Rindu waktu beliau jadi imam kita shalat
Bulan syawal dah dekat 7 tahun cam cepat

Orang lain sekolah, tapi awak tidak.
Syukur ucap alif ba ta ,awak tak gagap
Surga awak di bawah telapak kaki mamak
Kemana pun berganjak senyum mamak kubawak

Asal siap shalat mamak slalu shalawat.
Doa mamak , bagi awak itu macam obat
Lepas tu cium tangan mamak, laju kerja
Tahan sakit pinggang jangan merengut di depan nya

Jidat penuh keringat,mukak dah kuning pucat
Air mata mamak nya selalu dia yang lap
Bapak dah lama wafat,cuma da satu wasiat
Jaga mamak ya nak kuuuuuu iman haros selama




SHORTCUT
MP3 TERKAIT
DownloadLagu Nella Kharisma - Takkan Kembali Goyon Waton Dilihat 46108 orang
DownloadLagu Takkan Kembali - GuyonWaton Dilihat 1889024 orang
DownloadLagu Vita Mahaswari - Tak Jujur Dilihat 105 orang
DownloadLagu PERMATA TRIO TULANG RUSUK HITS BATAK Dilihat 25596 orang
DownloadLagu ZILNET - TAKAN HILANG Dilihat 14620 orang
DownloadLagu KUBURAN - WE WILL STAY BEHIND YOU Dilihat 642104 orang
DownloadLagu Tasya - Takdir Dilihat 625371 orang
DownloadLagu Ucie Sucita - Cinta Tak Terbatas Waktu Dilihat 1296175 orang
DownloadLagu The Overtunes - Tak Ku Takut Dilihat 1055 orang
DownloadLagu Adeep - Aku Tak Sempurna Dilihat 3206 orang